Program Ery Jazzu obejmuje zarówno koncerty wielkich gwiazd, jak i szeroką prezentację najciekawszych jazzowych zjawisk i trendów. I to nie tylko poprzez koncerty najwybitniejszych twórców tego gatunku, ale także poprzez liczny udział entuzjastów tej muzyki w wielu koncertowych przedsięwzięciach. Klubowe koncerty , galowe recitale w prestiżowych salach oraz okolicznościowe wydawnictwa to najważniejsze propozycje cyklu. W ramach Ery Jazzu polskiej publiczności przedstawiono najwybitniejszych twórców jazzu, muzyki klasycznej, etnicznej. Co znamienne, wielu artystów pojawiło się po raz pierwszy w Polsce właśnie na zaproszenie Ery Jazzu.
Wielkie wydarzenia realizowane w ramach imprezy zaprezentowały największe niekwestionowane gwiazdy: Abbey Lincoln, Al Di Meola, Jan Garbarek, The Kronos Quartet, Cassandra Wilson ,David Murray, Keith Jarrett, Flora Purim, Airto Moreira, Joe Zawinul , Herbie Hancock, John McLaughlin, Angelique Kidjo, Gato Barbieri, Mariza, John Scofield, Diana Krall, Wayne Shorter, Dianne Reeves, The Manhattan Transfer, Dee Dee Bridgewater…
Od października 1998 roku Era Jazzu zrealizowała w całej Polsce ponad 200 koncertów oraz innych przedsięwzięć kulturalnych związanych z muzyką jazzową -konkluduje Dionizy Piątkowski-Opiniotwórcze media uważają Erę Jazzu za najważniejszą imprezę jazzową w Polsce. W recenzjach wielokrotnie jest podkreślany fakt nie tylko wysokiego poziomu artystycznego imprezy ,ale i profesjonalnej oraz skutecznej promocji. Celem Ery Jazzu jest konsekwentne promowanie tego niekomercyjnego gatunku muzycznego. Koncerty Ery Jazzu mają zawsze charakter ekskluzywny, wielu artystów przedstawiłem polskiej publiczności po raz pierwszy. Przygotowałem wiele specjalnych projektów, które miały niepowtarzalny charakter choćby Jan Garbarek & Hilliard Ensemble, Al Di Meola & AMADEUS Orchestra Agnieszki Duczmal , Penderecki Jazz, Herbie Hancock & Symphony Orchestra, Barbara Hendricks Sings Ellington, David Murray & Cassandra Wilson. Teraz proponuję -na naszą jubileuszową Galę – zespół Omara Sosy, którego muzyka w pewnym sensie zawiera w sobie całe przesłanie Ery Jazzu – łączenie różnych stylów i nastrojów, ale zawsze na najwyższym artystycznym poziomie. Omar Sosa połączył w jedną spójną melodykę i brzmienie to wszystko, co jest pulsem dzisiejszego jazzu: afrykańską rytmikę, impulsywność latynoskich nastrojów, synorystykę i nietuzinkowość improwizacji jazzu, melancholię bluesa oraz wrodzoną , kubańską „buena vista”.
Z jednej strony elokwencja na miarę pianistyki Keith Jarretta, przebojowość gry Oscara Petersona, z drugiej – koncepcje muzyczne rodem z afro-skojarzeń Ahmada Jamala i Abullaha Ibrahima okraszone charakterystycznym brzmieniem oraz impulsem legendarnej Buena Vista Social Club. Jeśli do tego dodać jego oryginalną formułę połączenia afro – cuban jazzu z ultranowoczesnymi elektronicznymi strukturami – jawi się muzyka na miarę naszego wieku – i być może nurt, którym podążać będzie jazz przez najbliższe dekady.